گوگولیا

کودک، مادر، خانواده

چطور بچه‌ها را از آسیب‌ اخبار تلخ دور نگه داریم؟

1398/10/21 18:07
نویسنده : یه گوگولی
165 بازدید
اشتراک گذاری

چطور بچه‌ها را از آسیب‌ اخبار تلخ دور نگه داریم؟

همراه بچه‌ها اخبار تماشا نکنید یا در حضور آن‌ها خبرها را تحلیل نکنید. اگر سوالی دارند خودتان سوال‌ها را جواب بدهید. مراقب باشید بچه‌های زیر هفت سال را از اخبار دور نگه دارید و به آن‌ها اطمینان بدهید کنار شما جایشان امن است. خردسالان نیاز زیادی به احساس امنیت دارند. در این روزها بیشتر کنارشان باشید. با آن‌ها وقت بگذرانید و اگر احساس نگرانی دارند به نگرانی آن‌ها اهمیت کافی بدهید.

🧑🏻🏻 اگر با نوجوان‌ها وارد گفتگو می‌شوید ابتدا بپرسید دربارۀ موضوع چقدر اطلاعات دارند و اطلاعات را از کجا به دست آورده‌اند؟ دربارۀ نظر خودشان صحبت کنید و تاکید کنید اطلاعات را از هر منبعی باور نکنند. در این گفت‌وگو صداقت بسیار مهم است، به‌ویژه نوجوان‌ها که قدرت تحلیل‌شان پیشرفته‌تر است و راه‌های مختلفی جز شما برای دریافت اطلاعات دارند. حتما در این گفت‌وگوها دربارۀ صنعت رسانه و کارکردهای رسانه‌ها صحبت کنید. به این اشاره کنید که رسانه‌ها برای دسترسی به مخاطب بیشتر با هم رقابت می‌کنند و ما مخاطبان باید مراقب انتخاب‌هایمان باشیم.

روتین زندگی بچه‌ها را جدی بگیرید. حفظ نظم زندگی روزانه باعث احساس امنیت در بچه‌ها می‌شود. آن‌ها احساس می‌کنند بزرگترها همچنان روی زندگی کنترل دارند و اتفاقات ناگوار اجتماعی نمی‌تواند لطمه‌ای به زندگی‌شان وارد کند.

🏻‍♂️🏻‍♀️ اگر در محیط پیرامون‌تان اتفاقی افتاده که شما و فرزندتان می‌توانید برای حل مسائل قدمی بردارید، حتماً برای آن برنامه‌ریزی کنید.

🏻‍♀️🏻‍♂️ به فرزندتان اطمینان دهید که نزد شما در امنیت کامل است. برای این‌که به او اطمینان بیشتری بدهید، از کارهایی که می‌خواهید برای روبه‌رو شدن با شرایط سخت یا حمایت از خود و خانواده‌تان در شرایط غیرعادی انجام دهید، لیستی آماده کنید؛ مثلاً کمتر اخبار می‌بینیم، بیشتر با دوستان‌مان معاشرت می‌کنیم، روزی نیم ساعت بیشتر با هم بازی می‌کنیم، فیلم کمدی می‌بینیم، کتاب می‌خوانیم و … این لیست را در صورت لزوم با بچه‌ها مرور کنید. مرور این کارها احساس بهتری به بچه‌ها می‌دهد.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گوگولیا می باشد